Пошкоджена посилка: хто має відповідати

пошкоджена посилка Майже кожен з нас користувався послугами “Нової пошти” або “Укрпошти” для відправлення чи отримання посилок. І я впевнений, що багато хто під час отримання виявляли, що посилка пошкоджена. Що ж робити одержувачу, якщо ним у поштовому відділенні отримана пошкоджена посилка?

Пошкоджена посилка: законодавство

Відповідно до ст. 924 Цивільного кодексу України перевізник відповідає за збереження вантажу, багажу, пошти з моменту прийняття їх до перевезення та до видачі одержувачеві. Окрім того, саме перевізник відповідає за псування або пошкодження посилки в розмірі фактичної шкоди, якщо не доведе, що це сталося не з його вини.

Слід відмітити, що під псуванням або пошкодженням посилки розуміють зміну її фізичних властивостей (механічні поломки, дефекти, бій).

Пошкоджена посилка: судова практика

У свою чергу, Верховний суд України у постанові №6-2086цс15 від 23.03.2016 зазначає, перевізник звільняється від відповідальності за пошкодження посилки тільки у випадках, коли незбереження вантажу стало наслідком обставин, що характеризуються одночасно такими ознаками:

  1. усунення цих обставин не залежало від перевізника. Тобто, перевізник звільняється від відповідальності, якщо відповідно до законодавства та договору він не несе обов’язку усунення цих обставин;
  2. перевізник не міг запобігти цим обставинам.

Звідси суд робить висновок, що перевізник звільняється від відповідальності за незбереження вантажу у випадках, коли причиною його незбереження була непереборна сила. Під непереборною силою зазвичай розуміють воєнні дії, природні катаклізми, техногенні катастрофи тощо. Тобто, пошкодження посилки внаслідок випадку, що не підлягає під визначення непереборної сили, не звільняє перевізника від відповідальності.

Пошкоджена посилка: дії отримувача

Якщо Вами отримана пошкоджена посилка, відповідальність за це несе оператор поштового зв’язку, окрім випадків, коли пошкодження стало наслідком непереборної сили. Важливо розуміти, що доведення того факту, що посилка була пошкоджена у результаті дії непереборної сили, лежить винятково на перевізникові. Тож наполегливо рекомендую Вам у подібних випадках складати акт з представником оператора поштового зв’язку, у якому обов’язково зазначити факт того, що посилка пошкоджена, характер пошкодження, детальний опис упаковки та її стану на момент отримання посилки.